مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1395 ساعت 23:402016-10-23سياسي

پایان کار نهمین اجلاس بیداری اسلامی در بغداد


اجلاس شورای عالی بیداری اسلامی که نهمین دوره آن از دیروز شنبه در بغداد شروع بکار کرده بود، عصر یکشنبه پس از نشست های تخصصی و صدور بیانیه ای بکار خود پایان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، در این نشست که به ریاست سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی، بزرگترین جریان سیاسی عراق، برگزار شد، در روز اول، شاهد سخنرانی هایی از سوی دکتر علی اکبر ولایتی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین نخست وزیر، رییس پارلمان و معاون رییس جمهوری عراق بود.

این نشست در بعد از ظهر به ریاست عمار حکیم ادامه یافت و وارد مباحث تخصصی شد و شرکت کنندگان ادامه مباحث را درجلسات صبح یکشنبه پی گرفتند.

در اجلاس بغداد، علمای سنی و شیعه و شخصیت هایی از 22 کشور اسلامی جهان حضور داشتند که در آن بر تقویت عنصر وحدت در جوامع اسلامی، بازگشت به اسلام ناب محمدی (ص) برای عبور از بحران و مشکلات جهان اسلام تاکید و در خصوص اوضاع جاری منطقه بویژه بحرین، یمن، سوریه و عراق بصورت مشخص موضع گیری کردند.

در بیانیه پایانی این اجلاس، شرکت کنندگان خواستار عدم مداخله خارجی در بحران سوریه شدند و حق تعیین سرنوشت را مختص مردم سوریه دانستند و درباره عراق نیز از حق حاکمیت این کشور دفاع کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان کار نهمین اجلاس بیداری اسلامی در بغداد

پایان کار نهمین اجلاس بیداری اسلامی در بغداد