مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1395 ساعت 18:202016-10-23دانش

راه اندازی بنیاد هوا و فضا در دانشگاه شیراز


این بنیاد با هدف توسعه و تجاری سازی فناوری هوافضا در دانشگاه شیراز راه اندازی شد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما "، مرکز فارس، مجید ارشاد رییس دانشگاه شیراز گفت: این بنیاد با هدف توسعه روابط این دانشگاه با صنعت و بخش های کاربردی جامعه ، بهبود بستر همکاری اساتید دانشگاه با حوزه صنعت و تقویت ارتباط اساتید و دانشجویان با مجموعه های پژوهشی و تحقیقاتی راه اندازی شده است.

حامد کاشانی، مدیرعامل بنیاد توسعه علوم و فناوری های هوافضا نیز گفت : این بنیاد یک سازمان مردم نهاد و تنها NGO صنعتی کشور است که با هدف توسعه و تجاری سازی فناوری های هوافضا ایجاد شده است.

سردار سید مهدی فرحی، رییس سابق سازمان هوافضای وزارت دفاع هم در این مراسم گفت: بنیاد هوا فضای دانشگاه شیراز در واقع سکوی پرش برای هوافضای استان فارس است.

احمد عریان ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز در این مراسم گفت : سالانه از حدود 3 هزار پایان نامه در دانشگاه شیراز دفاع می شود و این آمادگی در دانشگاه وجود دارد که در قالب تفاهم نامه، بخشی از پایان نامه های دانشجویی به سمت موضوعات مورد نیاز کشور در عرصه ی هوافضا هدایت شود.

وی افزود : پهپاد تحقیقاتی دانشگاه شیراز و ایجاد سایت شبیه سازهوافضا؛ دو موضوعی است که اجرای آن می تواند بستر خوبی را برای گسترش فعالیت ها فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی بنیاد هوا و فضا در دانشگاه شیراز

راه اندازی بنیاد هوا و فضا در دانشگاه شیراز