مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1395 ساعت 15:412016-10-23حوادث

با دریافت پیامک مشکوک ابتدا پلیس فتا را با خبر کنید


برخی از افراد سودجو با سوءاستفاده از حسن اعتماد هموطنان، اقدام به ارسال پیامک های جذاب و اغوا کننده کرده و سعی بر کلاهبرداری دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، سرگرد حمید کیانی افزود: یکی از شگردهای مجرمانه که در حال گسترش بوده، ارسال پیامک های جعلی برنده شدن در قرعه کشی هاست که قربانیان زیادی را به دنبال داشته است.

وی جدیدترین پیامک های ارسالی را با هدف دسترسی به کدهای فعال سازی در شبکه های اجتماعی دانست و گفت: در یکی از جدیدترین پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا، فردی سود جو با ارسال پیامک هایی مبنی بر برنده شدن افراد مختلف در انواع قرعه کشی ها از دریافت کنندگان پیامک درخواست می کرد که کد قرعه کشی دریافت شده در پیامک را به شماره اعلامی ارسال(forward) کنند.

سرگرد کیانی افزود: پیام ارسال شده برای قربانی کد 5 رقمی است که بنا به اظهار فرد مجرم کد قرعه کشی است اما این کد همان کد فعال سازی اکانت در شبکه اجتماعی است.

متاسفانه برخی از کاربران به محض دریافت کد قرعه کشی، اقدام به ارسال آن می کنند و غافل از تبعات آن منتظر دریافت جایزه هستند.

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا گفت: افراد سودجو بعد از دریافت کدهای فعال سازی، اقدام به ایجاد اکانت های مختلف در شبکه های اجتماعی کرده و از جانب قربانی اقدام به انتشار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با دریافت پیامک مشکوک ابتدا پلیس فتا را با خبر کنید

با دریافت پیامک مشکوک ابتدا پلیس فتا را با خبر کنید