مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1395 ساعت 14:302016-10-23بين الملل

سفیر ایران: 3 مرحله لغو ویزای روسیه


مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو در کانال تلگرامی اش نوشت: در چند ماه گذشته اخباری در مورد وضعیت روادید میان ایران و روسیه منتشر شده است.

در این زمینه و برای آگاهی بیشتر هموطنان به چند نکته در این زمینه اشاره می کنم: -برای تسهیل رفت و آمد میان دو کشور یک جدول در سه مرحله تدوین شده است؛ در مرحله اول سال گذشته تفاهم نامه تسهیل اعطای روادید میان وزرای خارجه دو کشور به امضاء رسید که بر اساس آن پروسه دریافت روادید کوتاه تر شد و دریافت روادید طولانی مدت برای بخش های تجاری و علمی و گردشگری دو کشور آسان تر شد.

مرحله دوم لغو روادید برای گروه های توریستی میان دو کشور است که روسیه به ایران پیشنهاد نموده و در جریان کمیسیون مشترک همکاری های کنسولی دو کشور که آذرماه امسال در تهران برگزار می شود در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.

چند سالی است روادید گروه های توریستی میان روسیه و چین لغو شده و چنین مذاکراتی میان هند و روسیه نیز در جریان است.

مرحله سوم لغو کامل روادید میان دو کشور است که از سوی ایران آمادگی بیشتری برای این منظور وجود دارد و ممکن است از سال آینده مذاکره در این زمینه نیز در دستور کار روابط دو کشور قرار گیرد.

-در نتیجه گسترش روابط، تسهیل اعطای روادید و همچنین افزایش خطوط پرواز میان دو کشور طی دو سال پیاپی و افزایش تبادل گردشگران میا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر ایران: 3 مرحله لغو ویزای روسیه

سفیر ایران: 3 مرحله لغو ویزای روسیه