مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1395 ساعت 09:112016-10-23اقتصادي

محصولات اولین گلخانه تولید کاکتوس اردبیل در نمایشگاه روسیه و ترکیه


بزرگترین و اولین مجموعه تولید کاکتوس در استان اردبیل در شهرستان خلخال قرار دارد و این مجموعه با توانمندی در نمایشگاه های خارج از کشور از جمله روسیه و ترکیه حضور داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از اردبیل، جوان فعال گزارش ما میلاد شیرعلیپور کار خود را از کلکسیون خود با ذخیره انواع کاکتوس آغاز کرد و 13 سال تلاش وی از نوجوانی اکنون پس از سال ها با حمایت بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال به ثمر نشست.

شیرعلیپور جوان خلاق خلخالی با گشت و گذار در سراسر ایران با خرید و جمع آوری انواع گونه های کاکتوس که اکثر بومی کشور آمریکای جنوبی و مکزیک هستند اکنون بزرگترین واحد تولید و پرورش کاکتوس در استان اردبیل را ذخیره بانک گیاهی کاکتوس به تعداد یک هزار نوع را در اختیار دارد.

این جوان خلاق خلخالی با حمایت های مالی خانواده و پدرش که یکی از فرهنگیان شهر خلخال است توانسته است زمینه اشتغالزایی نزدیک به 5 نفر را در این مجموعه به صورت مستقیم و بیش از 20 نفر به صورت غیر مستقیم را ایجاد کند.

شیرعلیپور که در رشته مهندس عمران تحصیل کرده هم اکنون همچون یک باغبان تیمار گل های کاکتوس و زینتی خود رامی کشد و شب و روزش با نگهداری از کاکتوس هایش که یک سوم عمر وی را تشکیل داده می گذرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولات اولین گلخانه تولید کاکتوس اردبیل در نمایشگاه روسیه و ترکیه

محصولات اولین گلخانه تولید کاکتوس اردبیل در نمایشگاه روسیه و ترکیه