مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1395 ساعت 05:012016-10-23سياسي

نقدی بر اندیشه جابری درباره شیعه - بخش دوم و پایانی مأمون و اندیشه شیعی


تفکر شیعی با توجه به راهنمایی امامان شیعه و پایش و پالایش پیوسته عالمان شیعی، کاملاً در مسیر فرهنگ قرآنی شکل گرفته است و با تعیین مرزهای تفکری اندیشه های نفوذی، - یارای تغییر اساسی در آن را ندارد.

" نقد داده های تاریخی روایی پیش از نقد داده­ ها، باید گفت: اگرچه تشیع با حوزه­ های دیگر فکری ارتباط داشته و همین ارتباط، به تداخل ­های فرهنگی در میان شیعیان در مناطق مختلف جغرافیایی و دوره­ های مختلف انجامیده است، اما باید به وجود دو نکته توجه کرد:[23] نخست انکه شیعه، همواره با روش اجتهادی خود مبتنی بر متن قرآن و.

، احادیث جعلی را بازشناسی می­کند؛ دیگر آنکه در روایات با ترسیم ویژگی­های یک شیعه، مانع از تصویر غیرمعتدل از یک انسان مطلوب می­شود که ما را از ورود به مسیرهای انحرافی که به سرانجام دیگری منتهی می­شود، باز می­دارد.

[24] نقد داده اول: جابربن­ حیان مروج شیعی اندیشه هرمسی مورخان و تراجم نویسان، درباره شخصیت تاریخی جابربن­ حیان اقوال متفاوت و متعارضی ابراز داشته­ اند.

اختلاف درباره نام، تاریخ تولد، زادگاه، اقامتگاه، آثار، استاد، مذهب، تاریخ وفات و مدفن وی بسیار فراوان است.

[25] واقعیت تاریخی جابربن­ حیان، محل تردید قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقدی بر اندیشه جابری درباره شیعه - بخش دوم و پایانی مأمون و اندیشه شیعی

نقدی بر اندیشه جابری درباره شیعه - بخش دوم و پایانی مأمون و اندیشه شیعی