مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1395 ساعت 20:052016-10-22بين الملل

آغاز رزمایش 3 جانبه دریایی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی


خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد که ارتش این کشور به همراه نیروهای آمریکایی و ژاپنی رزمایش سه جانبه دریایی خود را در اطراف جزیره جِجوُ آغاز کردند.

این گزارش ایرنا به نقل از مقام های نظامی کره جنوبی، هدف از برگزاری این رزمایش سه جانبه را تلاش مشترک برای مقابله با کره شمالی اعلام کرد که بارها هر سه کشور را مورد تهدید هسته ای قرار داده است.

یک مقام نظامی کره جنوبی در گفت وگو با یونهاپ از حضور چندین ناو هواپیمابر هسته ای آمریکا و همچنین کشتی های کره جنوبی و نیروهای دفاع از خود ژاپنی در این رزمایش موسوم به جستجو و نجات برای تقویت آمادگی در زمان فجایع انسانی خبر داد و افزود : طبق برنامه ریزی قبلی ارتش آمریکا ناو هواپیمابر هسته ای یو اس اس جرج واشنگتن ، کشتی های هدایت کننده موشک، تجهیزات ضدزیر دریایی، بالگردها و هواپیمای واکنش سریع خود را به این رزمایش فرستاده است.

به گفته این منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود، آمریکا اژدر افکن یو اس مک کمپل، کشتی های رزمی پشتیبانی تیپه کانو، کشتی های گشت دریایی پی-3 و بالگرد ام اچ-60 خود را وارد منطقه کرده است.

این منبع در این خصوص افزود: در عین حال ژاپن و کره جنوبی نیز به ترتیب از ناوهای آریکانه و ویرانگر ایجیس دی دی جی 992 در این رزمایش سود می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز رزمایش 3 جانبه دریایی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

آغاز رزمایش 3 جانبه دریایی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی