مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1395 ساعت 16:402016-10-22پزشكي

بی اطلاعی نیمی از بیماران مبتلا به فشار خون از بیماری خود


متاسفانه 50 درصد افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند حتی یک بار هم فشار خون خود را اندازه گیری نکرده اند و از آن بی اطلاع هستند.

- مسعود اسلامی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" افزود: مهمترین عوارض ناشی از فشار خون سکته های قلبی و مغزی است و از آنجایی که 50 درصد مبتلایان به فشار خون بالا از این عارضه بی خبرند و 50 درصد دیگر نیز یا به پزشک مراجعه نمی کنند و یا در مصرف دارو سهل انگاری می کنند بنابراین شیوع سکته های قلبی در این افراد بسیار بالاست.

وی گفت: بیمارانی که نسبت به عارضه فشار خون خود آگاهی دارند و تحت درمان دارویی قرار می گیرند پس از مدتی که با واسطه دارو فشار آن ها متعادل می شوند از ادامه مصرف دارو سرباز می زنند که این شیوه بروز فشار خون بالاتر را در آن ها تشدید می کند.

اسلامی با بیان اینکه کنترل مناسب فشار خون یکی از راه های پیشگیری از سکته های قلبی است ادامه داد: جای خالی آموزش در این زمینه احساس می شود بنابراین باید از سنین دبستان کودکان با بیماری های میانسالی آشنا شوند و راه های جلوگیری از بروز آن را بیاموزند.

این متخصص قلب گفت: سکته های قلبی و مغزی کاملا قابل پیشگیری است به شرط اینکه عوامل خطر ساز همچون فشار خون، اضافه وزن، دیابت و تغذیه اصلاح و کنترل شود زیرا این عوامل بروز سکته های قلبی را تا 50 در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی اطلاعی نیمی از بیماران مبتلا به فشار خون از بیماری خود

بی اطلاعی نیمی از بیماران مبتلا به فشار خون از بیماری خود