مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1395 ساعت 12:102016-10-22سياسي

ایران مشکلی برای گفت وگوهای حقوق بشری ندارد


معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه،گفت:همانطور که آیت الله آملی لاریجانی رییس محترم قوه قضاییه اشاره کرده اند، جمهوری اسلامی ایران مشکلی برای انجام گفت وگوهای حقوق بشری با اروپاییان ندارد؛ - ما در این گفت وگوها نظراتمان را در این زمینه به صراحت مطرح می کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با اشاره به گفت وگوهای حقوق بشری میان ایران و اروپا، اظهار کرد: پس از برجام، محور گفت وگوها و رایزنی های ایران با مقامات و هیئت های اروپایی بیشتر حول محور مسائل اقتصادی و تجاری بوده است.

وی ادامه داد: رویکرد غالب اتحادیه اروپا نسبت به ایران دیگر مانند گذشته رویکرد حقوق بشری نیست و مقامات کشورهای عضو این اتحادیه بویژه پس از برجام تلاش داشته اند تا در جهت رفع موانع اقتصادی و تسهیل مراودات مالی با ایران اقدام کنند.

معاون اروپای و آمریکای وزارت امور خارجه، تصریح کرد: البته این امر بدین معنا نیست که اروپایی ها دیگر مسائل حقوق بشری را علیه ایران مطرح نمی کنند، بلکه با توجه به اقتضائاتی در مقایسه با گذشته از حجم اتهاماتشان کاسته شده است.

تخت روانچی با اشاره به سفر فروردین ماه "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه هفت کمیسیونر این اتحادیه به ایران، گفت: پس از این سفر، چند هی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران مشکلی برای گفت وگوهای حقوق بشری ندارد

ایران مشکلی برای گفت وگوهای حقوق بشری ندارد