مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1395 ساعت 02:462016-10-21فرهنگي

سینمای ایران؛ سینمایی انقلابی یا غیرانقلابی آسیب شناسی سینمای ایران با تمرکز بر سینمای محسن مخملباف و اصغر فرهادی


همراهی اهالی هنر و سینما با شکل گیری انقلاب اسلامی ایران در سال 57، فرازوفرودها و جریان های مختلفی را طی این سال ها به خود دیده که قابل تأمل و بررسی است.

- آسیب شناسی سینمای ایران با تمرکز بر سینمای محسن مخملباف و اصغر فرهادی همراهی اهالی هنر و سینما با شکل گیری انقلاب اسلامی ایران در سال 57، فرازوفرودها و جریان های مختلفی را طی این سال ها به خود دیده که قابل تأمل و بررسی است.

انقلاب اسلامی ایران، بدون تردید یکی از بزرگ ترین و تأثیرگذارترین انقلاب های جهان است.

انقلابی که از دو بُعد مردمی بودن و دینی بودن برخوردار است و با تکیه بر مبانی اسلامی، ندای آزادی خواهی انسان را سر می دهد.

به همین دلیل، این انقلاب در تاریخ انقلاب های جهان از یک سو و در تاریخ مردم سرزمین ایران از سوی دیگر، پدیده ی شگرفی بوده است؛ به نحوی که تاریخ قرن بیستم پس از این پدیدار به میزان فراوانی با تحولات مختلفی روبه رو شده که متمایزکننده ی آن از دوران ماقبل انقلاب اسلامی است.

انقلاب ایران از آغاز شکل گیری و تأسیسش در سال 57 حامل پیام های بسیاری برای مردم ایران به طور خاص و عموم ملل جهان به طور عام بوده است؛ به نحوی که فلاسفه ی بزرگی همچون میشل فوکو از انقلاب ایران تعبیر به روح یک جهان بی روح می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینمای ایران؛ سینمایی انقلابی یا غیرانقلابی آسیب شناسی سینمای ایران با تمرکز بر سینمای محسن مخملباف و اصغر فرهادی

سینمای ایران؛ سینمایی انقلابی یا غیرانقلابی آسیب شناسی سینمای ایران با تمرکز بر سینمای محسن مخملباف و اصغر فرهادی