مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1395 ساعت 12:202016-10-16سياسي

توسعه آزمایشگاه سنگ مجموعه پاسارگاد


مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد از توسعه نخستین آزمایشگاه سنگ میراث فرهنگی در اثر باستانی پاسارگاد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما"، مرکز فارس، حمید فدایی گفت: برای توسعه این آزمایشگاه دستگاه هایی مورد نیاز در حوزه سنگ مشخص شده است که به زودی با هماهنگی تیم ایتالیایی و ایرانی تامین می شود.

وی با بیان اینکه نخستین آزمایشگاه سنگ در حوزه میراث فرهنگی به صورت مشترک توسط کارشناسان و متخصصان ایتالیایی و ایرانی در میراث جهانی پاسارگاد راه اندازی شده است افزود: تلاش می کنیم با توسعه این آزمایشگاه علاوه بر خدمات به مجموعه جهانی پاسارگاد، خدمات تخصصی در حوزه سنگ به سایر سایت ها و آثار سنگی در حوزه میراث فرهنگی در استان فارس و کشور ارائه شود.

فدایی گفت: هرگونه مطالعات قبل از انجام کارهای مرمتی برای شناسایی موضوع های فرسایشی،ساختار سنگ و روش های ترمیم قبل از ورود و انجام عملی سایت در این آزمایشگاه مورد آزمون قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه تخصصی تمام مراحل مطالعه و اجرا در سایت مجموعه جهانی پاسارگاد را پشتیبانی می کند گفت: آثار میراثی صخره ای و سنگی زیادی در کشور و استان فارس از جمله نقش رستم، تخت جمشید و تنگ چوگان وجود دارد که این آثار برای هر اقدام نیازمند چنین آزمایشگاه تخصصی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه آزمایشگاه سنگ مجموعه پاسارگاد

توسعه آزمایشگاه سنگ مجموعه پاسارگاد