مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1395 ساعت 18:402016-10-01بين الملل

آمانو تایید کرد ایران به موافقتنامه هسته ای عمل کرده است


مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت ایران به تعهدات خود درقبال این موافقتنامه عمل کرده و ایرانی ها به آنچه که به جامعه بین المللی قول داده اند عمل می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما"، به نقل از خبرگزاری رویترز از پاریس یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوموند گفت ایران به موافقتنامه هسته ای سال گذشته با شش قدرت جهان درخصوص محدود کردن ذخایر موادی که می تواند در ساخت تسلیحات هسته ای به کار گرفته شود ، عمل کرده است.

آمانو با تایید یافته های گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی که رویترز ماه گذشته به آن دسترسی پیدا کرد افزود تهران به این موافقتنامه که با برخی مخالفت ها در داخل ایران و همچنین مخالفت شک اندیشان در غرب همراه بوده ، عمل کرده است.

وی در مصاحبه با روزنامه لوموند که روز شنبه منتشر شد تصریح کرد این موافقتنامه از ماه ژانویه بدون هیچ مشکل خاصی در حال اجرا است.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت : ماه فوریه یک اتفاق کوچک رخ داد : ذخیره آب سنگین (ایران) به مقدر خیلی کمی از حد تعیین شده یعنی 130 تن فراتر رفت.

اما ما فورا این موضوع را به ایران گوشزد کردیم و تهران هرگونه اقدام لازم را در این زمینه انجام داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمانو تایید کرد ایران به موافقتنامه هسته ای عمل کرده است

آمانو تایید کرد ایران به موافقتنامه هسته ای عمل کرده است