مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1395 ساعت 17:362016-10-01پزشكي

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت انجام موفقیت آمیز جراحی HIPEC در شیراز


اعضای تیم جراحی آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانستند جراحی HIPEC را برای نخستین بار در کشور، در بیمارستان شهید دکتر فقیهی این شهر به انجام رسانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، فوق تخصص جراحی سرطان، در مورد جراحی موفقیت آمیز HIPEC در بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز اظهار داشت: بیمار، بانوی 60 ساله ای با سرطان روده بزرگ به همراه سرطان تخمدان با انتشار داخل شکم است که بعد از انجام عمل جراحی اصلی، شیمی درمانی داخل شکم با دستگاه پمپ ویژه HIPEC با دمای بالا، به مدت 90 دقیقه برای او انجام گرفت.

مجید اکرمی بابیان اینکه این عمل به شکل موفقیت آمیزی برای بیمار انجام شده و او هم اکنون در وضعیت مناسبی قرار دارد، افزود: این کار ضمن اینکه باعث افزایش بقای بیمار می شود، در 30 تا 40 درصد موارد، درمان قطعی بیمار را به همراه دارد.

این پزشک فوق تخصص، گفت: تاکنون چنانچه بیماری نشانه های انتشار تومور داخل شکمی را داشت، درمان قطعی برای آن در نظر گرفته نمی شد و با انجام این عمل جراحی و استفاده از این دستگاه، امید بیشتری برای این دسته از بیماران در کشور ایجاد می شود.

او اضافه کرد: (HIPEC)HyperthermicIntraperitonealChemotherapy شیمی درمانی صفاقی یا داخل شکمی در حرارت بالا (42 درجه) در حین عمل جراحی است و در برخی از بیمارانی که مشمول این درمان هستند، این نوع شیمی درمانی ضمن اثربخشی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت انجام موفقیت آمیز جراحی HIPEC در شیراز

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت انجام موفقیت آمیز جراحی HIPEC در شیراز