مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1395 ساعت 17:252016-10-01بين الملل

واکنش ایران به اظهارات صدراعظم آلمان


سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان به اظهارات صدراعظم آلمان واکنش نشان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد تهران برای عادی سازی روابط با آلمان هیچ پیش شرطی را نمی پذیرد.

بهرام قاسمی شنبه در واکنش به اظهارات زیگمار گابریل، معاون صدراعظم، درباره مسئله فلسطین گفت: همانگونه که بارها تاکید کرده ایم مناسبات جمهوری اسلامی ایران و آلمان بر پایه منافع و احترام متقابل بنا شده و در این رابطه هیچ گونه پیش شرطی پذیرفتنی نیست؛ علاوه بر آنکه در این ارتباط دخالت هر گونه عامل ثالث را (در بهبود روابط) کاملاً مردود و مخلّ روابط دو جانبه می دانیم.

گابریل پیشتر در مصاحبه با نشریه اشپیگل آلمان گفته بود برقراری روابط عادی و دوستانه میان برلین و تهران تنها هنگامی میسر می شود که ایران حق موجودیت اسراییل را بپذیرد.

قاسمی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق مردم فلسطین را جزء تغییر ناپذیر سیاست خارجی خود می داند و از آرمان فلسطین هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی دست نخواهد کشید.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین سخنان معاون صدراعظم آلمان درباره موضوع حقوق بشر را نامربوط خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ایران به اظهارات صدراعظم آلمان

واکنش ایران به اظهارات صدراعظم آلمان