مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1395 ساعت 15:212016-10-01اقتصادي

واردات واگن قطار از روسیه/ صادرکننده ها معتقدند که نرخ ارز جوابگوی هزینه ها نیست


کاهش نرخ روبل، مقررات دست و پاگیر روس ها در صادرات، عدم وجود زیرساخت های حمل و نقل و عدم وجود شبکه بانکی برای نقل و انتقال مالی 4عامل اصلی عدم موفقیت صادرات به روسیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجتبی خسروتاج امروز در نشست خبری در مورد تجاری سازی خدمات ترانزیت و حمل و نقل کالا برگزار شد، گفت: طبق برنامه راهبردی وزارت صنعت، تا پایان سال برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است، تا حجم صادرات کالا و خدمات به 130 میلیارد دلار برسد.

وی اظهار داشت: بر این اساس، حجم صادرات کالا باید در یک برنامه پنج ساله به 100 میلیارد دلار و حجم صادرات کالا به 30 میلیارد دلار افزایش یابد که این رقم دو برابر میزان کنونی صادرات فعلی است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: برای توسعه صادرات لازم است، تا به بخش های مختلف از جمله توسعه گردشگری و توسعه صنعت IT توجه شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مضرّات اقتصاد نفتی این است که کارآفرینان از درآمدزایی از روش های دیگر غافل می شوند، گفت: تجاری سازی خدمات ترانزیت و حمل و نقل، یکی از بخش هایی است که می توان برای درآمدزایی در کشور به آن توجه کرد.

خسروتاج با بیان اینکه در بخش ترانزیت، کارآفرینان بسیاری می توانند درآمد ایجاد کنند، گفت: مقایسه کارآفرینان ایران و کارآفرینان سایر کشورها نشان می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات واگن قطار از روسیه/ صادرکننده ها معتقدند که نرخ ارز جوابگوی هزینه ها نیست

واردات واگن قطار از روسیه/ صادرکننده ها معتقدند که نرخ ارز جوابگوی هزینه ها نیست