مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1395 ساعت 11:552016-10-01سياسي

ازدواج های فامیلی مهمترین عامل کم شنوایی


ازدواج های فامیلی موجب بروز کم شنوایی و ناشنوایی در بین نوزادان کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری صدا و سیما رییس انجمن علمی شنوایی شناسان ایران در مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در اردبیل با بیان اینکه از 10هزار تولد در کشور 10 تا 15 نفر به کم شنوایی مبتلا هستند گفت : این آمار همانند آمار جهانی بوده است که اگر بتوانیم پیشگیری های لازم را انجام دهیم بی شک این آمار کاهش می یابد.

حمید جلیل وندبا بیان اینکه زمان تشخیص مناسب کم شنوایی و ناشنوایی حداکثر تا شش ماهگی است افزود : با تشخیص زودهنگام و استفاده از سمعک و کاشت حلزون می توان کودک را تا قبل از هفت سالگی به سیسم آموزشی و مدرسه بازگردد.

استادیار دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه فقدان تعدادی از تست های تشخیصی از ضعف های موجود در غربالگری شنوایی در کشور است افزود: رشته ادیولوژی در کشور ناشناخته است لذا لازم است این رشته و خدماتی که در حوزه تشخیص و درمان ناشنوایی دارد در سطح کشور شناسانده شود.

جلیل وند با تأکید به اینکه کودکان کم شنوا به دلیل اینکه ذهنشان رشد و شکل گیری کافی ندارد در آینده دچار مشکلات متعدد به ویژه در تحصیلات دانشگاهی می شوند، اضافه کرد: این در حالی است که با حمایت کم شنوایان می توان بسیاری از این مشکلات را مرتفع ساخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدواج های فامیلی مهمترین عامل کم شنوایی

ازدواج های فامیلی مهمترین عامل کم شنوایی