مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1395 ساعت 11:502016-10-01اقتصادي

بورس کالا برای تامین مالی و پوشش ریسک صنعت پتروشیمی آمادگی کامل دارد


کار بورس کالا شفاف سازی است و ما می خواهیم مرجعیت آمار جاری در بورس ، مبنای تصمیم گیری و سیاست گذاری برای همه محصولات از جمله محصولات پتروشیمی قرار بگیرد .

- ؛ مدیرعامل بورس کالای ایران، با بیان این مطلب ، امکانات این بازار را پاسخگوی نیاز طیف های مختلف خریداران و مصرف کنندگان محصولات پتروشیمی دانست و گفت: بورس کالا برای تامین مالی و پوشش ریسک صنعت پتروشیمی کشور آمادگی کامل دارد .

حامد سلطانی نژاد ، به مصوبه اخیر شورای رقابت مبنی بر ادامه عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا اشاره کرد و گفت: دیدگاه شورای رقابت عموما بر مبنای انحصارشکنی است و در صورت اجرای رای اخیر، انحصارها در بازار معاملات پتروشیمی تا حد زیادی شکسته خواهد شد.

وی با تاکید بر مرجعیت آماری بورس کالا و نقش محوری اطلاعات در تصمیم گیری های آن گفت: کار ما شفاف سازی است؛ ما می خواهیم مرجعیت آماری جاری در بورس، مبنای تصمیم گیری و سیاست گذاری برای همه محصولات از جمله محصولات پتروشیمی قرار بگیرد .

سلطانی نژاد افزود: وقتی یک بخش از این محصولات در بیرون معامله شود، عموما آمار دقیقی از آن وجود ندارد و معلوم نیست سیستم توزیع آن چطور است یا مدل قیمت گذاری آن چگونه بوده است؛ بنابراین در نهایت، تصمیم گیری ها نیز بر مبنای داده های صحیحی نخواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس کالا برای تامین مالی و پوشش ریسک صنعت پتروشیمی آمادگی کامل دارد

بورس کالا برای تامین مالی و پوشش ریسک صنعت پتروشیمی آمادگی کامل دارد