مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1395 ساعت 16:152016-09-30بين الملل

احتمال ضبط دارایی عربستان درآمریکا


عربستان سعودی و متحدان منطقه ای اش در واکنش به رای مجلس آمریکا، در یک اقدام پیش دستانه احتمالا میلیاردها دلار سپرده های خود را از بانکهای این کشور خارج خواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از سایت فورچون، مجلس کنگره و سنای آمریکا به خانواده کشته شدگان حادثه 11 سپتامبر مجوز داد که از عربستان سعودی در محاکم قضایی آمریکا شکایت کنند؛ این رای موجب کاهش ارزش ریال عربستان سعودی شد.

به نوشته سایت فورچون، ریال عربستان سعودی روز پنجشنبه و بعد از اعلام شدن اینکه خانواده کشته شدگان حادثه 11 سپتامبر می توانند از رژیم سعودی در این خصوص شکایت کنند، در قبال دلار آمریکا کاهش قیمت متوسطی داشت.

مجلس سنا و نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با حداکثر آراء رأی به نادیده گرفتن وتوی اوباما در خصوص حق شکایت خانواده قربانیان 11 سپتامبر از عربستان سعودی داد.

این قانون استثنایی به اصل قانونی حق حاکمیت در پرونده های مبارزه با تروریسم در خاک ایالات متحده است و راه برای تلاش ها در جهت جبران خسارت از دولت عربستان سعودی را باز می کند.

عربستان سعودی در حال حاضر میلیاردها دلار در بانک های آمریکا دارایی ذخیره کرده است و نگرانی مقامات ریاض از آن است که بلوکه شدن دارایی های عربستان در بانک های آمریکا برای پرداخت غرامت به قربانیان حادثه 11 سپتامبر به مشکل بزرگی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال ضبط دارایی عربستان درآمریکا

احتمال ضبط دارایی عربستان درآمریکا