مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1395 ساعت 11:002016-09-30اقتصادي

موسسات اختصاصی وام مسکن آمدند


با ابلاغیه اخیر بانک مرکزی، از این پس موسسات جدید به طور رسمی و با شرایط خاص می توانند جهت جذب سپرده و اعطای تسهیلات مسکن در کنار بانک مسکن اقدام کنند؛ - این موسسات به طور اختصاصی در یک استان مشخص فعالیت خواهند کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توجه به چالش ها و کمبودهایی که در تامین اعتبار تسهیلات مسکن در سطح کشور به ویژه شهرهای کلان وجود دارد و از سویی دیگر تامین وام و تسهیلات آن به عنوان کمک هزینه به طور انحصاری از طریق بانک مسکن انجام می شود، تصمیمات اخیر بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار به ایجاد موسسات پس انداز و تسهیلات مسکن انجامیده است.

گرچه در حال حاضر بانک مسکن چند گزینه مختلف و با شرایط متفاوت برای تسهیلات دهی در حوزه مسکن پیش روی متقاضیان قرار می دهد، اما به هر صورت تنها نماینده شبکه بانکی در تامین بخشی از هزینه های مسکن بوده و طبیعتا این نمی تواند تمامی تقاضاهای موجود را با توجه به قیمت فعلی مسکن پاسخگو باشد.

براین اساس، قرار بر این شد تا با مجوز بانک مرکزی، موسسات پس انداز و تسهیلات مسکن که البته این طرح تا حدودی در سایر کشورها نیز مرسوم است، ایجاد شده تا بتواند از طریق جذب پس اندازهای خرد و اعطای تسهیلات مسکن به تامین مالی این حوزه بپردازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسسات اختصاصی وام مسکن آمدند

موسسات اختصاصی وام مسکن آمدند