مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 مهر 1395 ساعت 00:102016-09-29بين الملل

ارزش ریال عربستان سقوط کرد


ارزش واحد پول عربستان سعودی پس از رد وتوی باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا توسط کنگره این کشور و تصویب نهایی اخذ غرامت قربانیان 11 سپتامبر از عربستان سعودی سقوط کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، واحد پول عربستان سعودی که در ماههای اخیر شرایط نوسانی را پشت سر گذاشته و مشکلات مالی عربستان موجب تضعیف آن شده بود روز پنجشنبه مجددا در برابر دلار روند نزولی داشت و به هر دلار معادل 3 ریال و 72 هلله رسید.

در همین رابطه شرکت جهانی سرمایه گذاری کامکو که دفتر آن در کویت است، با انتشار گزارش و ارائه تصویر تاریکی از کسری بودجه در کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس تاکید کرد: در این میان عربستان با 84 میلیارد دلار٬ به تنهایی 55 درصد رقم یاد شده را به خود اختصاص داد.

در این گزارش کویت٬ قطر و امارات در رتبه های پس از عربستان قرار گرفته اند.

در واقع می توان گفت هزینه های داخلی مشکل واقعی بحران مالی عربستان را تشکیل نمی دهند بلکه این بحران اساسا از تعهدات و دخالت های نظامی ریاض در یمن، سوریه، عراق و کمک های مالی مستقیم و غیرمستقیم عربستان به همپیمانانش در تجاوز علیه یمن نشات گرفته است.

جنگ در یمن و سوریه به دلیل انعقاد قراردادهای سنگین تسلیحاتی برای جبران میلیاردها دلار تلفات حاصل در جبهه ها٬ از نظر مالی و انسانی برای عربستان هزینه های گزافی به همراه داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش ریال عربستان سقوط کرد

ارزش ریال عربستان سقوط کرد