مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1395 ساعت 23:362016-09-29سياسي

رییس سازمان میراث فرهنگی: حافظ و مولانا معلمان بشریت هستند


معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: حافظ و مولانا هر دو معلمان بشریت در جهان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از شیراز، مسعود سلطانی فر امشب در آیین یادروز حافظ و مولانا که در جوار آرامگاه خواجه راز برگزار شد، اظهار داشت: خردورزی و فراست از ویژگی های بارز حافظ است و همین صفت او را به هویت و حافظه مشترک ادبی یک ملت بدل کرده است.

وی افزود: این شاعر ایرانی پیام صلح، انسان دوستی، محبت و شور معنوی را برای جهان به ارمغان آورده و ادب پژوهان و ادب دوستان در تمام دنیا به این مهم اذعان دارند.

سلطانی فر بیان کرد: سروده های سترگ خواجه راز در تمام جهان طنین دارد و وی غیر از آن که شاعری توانمند و سخنور است، از درایت و فراست بالایی برخوردار است.

معاون رییس جمهور سپس یادآور شد: ویژگی شعر حافظ عمق و سطح داشتن آن و همه فهمی آن است به گونه ای که هر مخاطبی بر اساس درک خود از اشعار حافظ برداشت متفاوتی دارد.

مسالمت جویی، مثبت اندیشی، عشق و پیکار با ریاکاری چهار مولفه ای بود که رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای شعر حافظ برشمرد و افزود: هشتم مهرماه روز ادای احترام به مولانا نیز هست و در کنار ادای احترام به خواجه اهل راز باید اعلام کرد که این هر دو در جغرافیانوردی و تاریخ پیمایی اشتراک دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان میراث فرهنگی: حافظ و مولانا معلمان بشریت هستند

رییس سازمان میراث فرهنگی: حافظ و مولانا معلمان بشریت هستند