مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1395 ساعت 09:412016-09-29فرهنگي

نسخه فرانسوی ایوبی برای سینمای ایران


احمدرضا درویش سخنان رییس سازمان سینمایی را به چالش کشید / چندی پیش حجت الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی در سخنانی سینمای غالب در جهان را به دو بخش سینمای ایران و سینمای هالیوود تقسیم کرده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو"، چندی پیش حجت الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی در سخنانی سینمای غالب در جهان را به دو بخش سینمای ایران و سینمای هالیوود تقسیم کرده بود؛ تقسیم بندی که به دلیل ضعف پایه های استدلالی، بیانش از زبان کسی که مسئول سیاست ها و رویکردهای سینمای ایران است، عجیب به نظر می رسید.

این اظهار نظر در حالی از زبان رییس سازمان سینمایی اعلام شد که گرایش و تعلق خاطر او به سبک و جنس سینمای اروپا و به ویژه فرانسه به دلیل حضور طولانی مدت او به عنوان رایزن فرهنگی در این کشور بر کسی پوشیده نیست.

تأسیس مدرسه عالی سینما کاملاً با الگوگیری از مدل فرانسوی آن از سوی وی انجام شده است.

تمجید و تقویت سینماگرانی که جنس سینمایشان به اروپا نزدیک است و نیز تأسیس گروه سینمایی موسوم به هنر و تجربه از جمله رویکردهایی است که باعث شده رسانه ها از ایوبی با عنوان مدیری با گرایشات اروپایی یاد کنند.

گزاره هایی چون خدا، شیطان، فرشته، پیامبران و مضامینی از این دست در سینمای امریکا هر چند به شکلی انحرافی حضوری جدی دارند، در مقابل سینمای ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه فرانسوی ایوبی برای سینمای ایران

نسخه فرانسوی ایوبی برای سینمای ایران