مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1395 ساعت 07:402016-09-29اقتصادي

اعزام 3500 نیروی کار ایرانی به ایرلند


" - مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون و اشتغال به خبر اعزام 3500 نیروی کار ایرانی به ایرلند، اصلاح اساسنامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون و اختصاص منابع بیمه بیکاری به بنگاههای راکد اختصاص داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در هفته ای که گذشت تفاهم نامه همکاری میان انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران و اتحادیه رستوران داران ایرلند به امضا رسید و مقدمات اعزام 3500 نیروی کار ماهر ایرانی در رشته های آشپزی و هتلداری فراهم شد.

این تفاهم نامه که در سفر هیاتی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایرلند جنوبی امضا شد، تقویت صنعت اعزام نیروی کار به منظور ارتقای توانمندی های فنی و حرفه ای را مدنظر دارد.

بر اساس برنامه پنجم توسعه صد هزار نیروی کار ایرانی باید به کشورهای خارج اعزام شوند که به دلیل اعمال تحریم ها و برخی مسایل سیاسی این هدف تاکنون محقق نشده اما با اجرای برجام و بهبود روابط سیاسی ایران و کشورهای دیگر، اعزام نیروی کار ایرانی می تواند وارد مرحله تازه ای شود.

این هفته علی ربیعی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ششمین اجلاسیه نمایندگان اتاق اصناف ایران چهار پیشنهاد برای همکاری با اتاق اصناف ارائه کرد.

وی گفت: اصناف می توانند با معاونت فنی و درآمد وزارت کار کمیته ای تشکیل دهند و از این طریق نقاط اختلاف را برطرف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعزام 3500 نیروی کار ایرانی به ایرلند

اعزام 3500 نیروی کار ایرانی به ایرلند