مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1395 ساعت 22:252016-09-28دانش

تضعیف عقلانیت در تفکر دینی بسترساز سکولاریسم


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با بیان اینکه مراقب باشید تفکر عقلانی ضعیف نشود، گفت: تضعیف عقلانیت در تفکر دینی بسترساز سکولاریسم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، غلامعلی حداد عادل روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی و تجلیل از نخبگان و پژوهشگران برتر دانشگاه ادیان و مذاهب قم در سالن اجتماعات این دانشگاه، اظهار کرد: تمدن و کشورهای اسلامی در قرن بیستم آسیب های جدی دیده اند، قرن بیستم، قرن درهم شکسته شدن قدرت اسلام به یک معنا بوده است.

وی با اشاره به حوادث جنگ جهانی اول و اینکه یکی از نتیجه های این جنگ از بین رفتن امپراطوری عثمانی بود، گفت: انگلیس و سایر قدرت های پیروز در این جنگ عالم اسلام را تکه تکه کردند و این وضع امروز حاصل شد.

وی با بیان اینکه همزمان با جنگ جهانی اول انقلاب کمونیستی در شوروی به پیروزی رسید، گفت: نتیجه آن هضم شدن مسلمانان آسیای میانه و قفقاز در دل شوروی بود و مقابله ای که با مذهب شد و صدمه ای که در آن دوران 70 ساله به اسلام رسید هنوز پس از 25 سال جبران نشده است.

حداد عادل افزود: در بقیه جاهای دنیا هم ضربه های بسیاری به پیکر اسلام وارد شده است و این سراشیب شکست و انحطاط تا انقلاب اسلامی ادامه داشت و انقلاب اسلامی ایران یک نقطه عطفی بود که در اواخر قرن بیستم میلادی یک باره در جهان اسلام یک انقلابی به نام دین و اسلام از ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تضعیف عقلانیت در تفکر دینی بسترساز سکولاریسم

تضعیف عقلانیت در تفکر دینی بسترساز سکولاریسم