مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1395 ساعت 19:512016-09-28بين الملل

سنای آمریکا علیه وتوی اوباما ضد طرح تعقیب قضایی مقامات سعودی رأی داد


سناتورهای آمریکایی روز چهارشنبه با اکثریتی بیش از دو سوم، به لغو وتوی اوباما علیه مصوبه تعقیب قضایی مقامات سعودی دخیل در یازده سپتامبر رأی دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، بیش از دو سوم سناتورهای آمریکایی روز چهارشنبه بار دیگر به طرح امکان تعقیب قضایی مقامات سعودی دخیل در حادثه یازده سپتامبر، رأی دادند.

با این رأی، عملات سنا وتوی هفته گذشته باراک اوباما رییس جمهور آمریکا علیه این مصوبه را شکسته اند.

با وجود رأی مثبت سنا، مجلس نمایندگان آمریکا هنوز در این رابطه رأی گیری نکرده و لغو کامل وتوی اوباما نیازمند آن است که در مجلس نمایندگان هم دو سوم اعضا به نفع تعقیب مقامات سعودی رأی دهند.

ریچارد بلومنتال سناتور دموکراتی که از حامیان اصلی این طرح به شمار می رود، در ابتدای نشست گفت: اگر سعودی ها نقشی در یازده سپتامبر نداشته اند، نباید نگران باشند، اما اگر در این حادثه دخیل بوده اند، باید پاسخگو باشند.

اوباما روز جمعه (دوم مهرماه/23 سپتامبر) پیش نویس قانون موسوم به عدالت در برابر حامیان تروریسم که قبلاً با اکثریت آراء در هر دو مجلس سنا و نمایندگان به تصویب رسیده بود را وتو کرد.

این طرح به خانواده های قربانیان حادثه 11 سپتامبر سال 2001 امکان می دهد دولت عربستان سعودی را به دلیل ایفای نقش در این حملات مورد پیگرد قضایی قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنای آمریکا علیه وتوی اوباما ضد طرح تعقیب قضایی مقامات سعودی رأی داد

سنای آمریکا علیه وتوی اوباما ضد طرح تعقیب قضایی مقامات سعودی رأی داد