مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1395 ساعت 16:252016-09-28اقتصادي

گاو سمینتال وارد کشور شد


وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از نخستین مجتمع دامپروری و تولید نهاده های ژنتیکی گاو سمینتال در کشور گفت: یک گوساله سمینتال یک ساله با 600 کیلو وزن آماده بهره برداری می شود اما نژاد هولشتاین برای رسیدن به این وزن 18 ماه زمان نیاز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، محمود حجتی امروز در بازدید از نخستین مجتمع دامپروری و تولید نهاده های ژنتیکی گاو سمینتال در کشور اظهار کرد: در کشور ما برای اولین بار گاو نژاد سمینتال وارد شده است و تا قبل از این برای گوشت به نژاد هولشتاین متکی بوده ایم.

وی افزود: با پیگیریهای انجام شده این نژاد انتخاب شد که نسبت به هولشتاین پروتیین بالاتر و هزینه نگهداری و خوراک کمتری دارد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: یک گوساله سمینتال یک ساله 600 کیلویی وزن آماده بهره برداری می شود اما نژاد هولشتاین برای رسیدن به این وزن 18 ماه زمان نیاز دارد و علاوه بر آن خوراک بیشتری نیز مصرف می کند.

حجتی تصریح کرد: با توجه به استقبالی که از این نژاد به عمل آمده است امیدواریم که در کل کشور توسعه یابد و برای صنعت دامپروری مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با استفاده از این نژاد تعادل عرضه شیر و گوشت در کشور ایجاد شود و کسری که بابت عرضه گوشت قرمز در کشور داریم با توسعه تولید این نژاد برطرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاو سمینتال وارد کشور شد

گاو سمینتال وارد کشور شد