مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1395 ساعت 01:002016-09-26سياسي

371 روز تدارک دشمن این گونه در هم شکست


از 31 شهریور ماه سال 1359 که صدامیان تجاوز همه جانبه خود را به مرزهای کشورمان آغاز کردند 371 روز می گذشت و دشمن که نتوانسته بود هدف متوهمانه فتح ایران در چند ساعت و چند هفته را محقق کند، - تمرکز ویژه خود را به فتح آبادان معطوف کرده بود، اما نمی دانست که ضربه ای بسیار سهمگین انتظارش را می کشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، پنجم مهرماه سالروز اتفاقی در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس است که سرسلسله پیروزی های بزرگ ایران در جنگ تحمیلی بود؛ اتفاقی که امام امت بر رقم زدنش تاکیدی موکد کرده بود و وقتی رقم خورد، در تلگرامی با این مضمون که دستور امام خمینی (ره) اجرا شد، مخابره اش کردند.

آبادان در هشتم آبان ماه سال 1359 یعنی زمانی که 39 روز از حمله رژیم بعث عراق به ایران می گذشت، با تلاش نیروهای بعثی برای تصرف این شهر روبرو بود.

درست زمانی که حدود یک هفته از تلاش نیروهای بعثی برای تصرف آبادان می گذشت، حضرت امام خمینی (ره) خطاب به نیروهای مسلح فرمودند که حصر آبادان باید شکسته شود.

عراقی ها برای تصرف آبادان در هشتم آبان ماه 1359 در منطقه ذوالفقاری بر روی رودخانه بهمنشیر پل شناور نصب کردند و با عبور دادن قسمتی از نیروهای خود وارد آبادان شدند.

نیروهای عراقی به این دلیل منطقه ذوالفقاری را برای ورود به آبادان انتخاب کرده بودند که با استفاده از پوشش نخلستان ها م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

371 روز تدارک دشمن این گونه در هم شکست

371 روز تدارک دشمن این گونه در هم شکست