مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1395 ساعت 17:102016-09-26بين الملل

وزیر خارجه انگلیس وارد ترکیه شد


وزیر خارجه انگلیس که ساعاتی پیش وارد آنکارا شد قرار است ضمن رایزنی با رییس جمهور و نخست وزیر ترکیه با گروهی از معارضان سوری نیز دیدار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، وزیر خارجه انگلیس ساعاتی پیش در اولین سفر خود پس از کودتای نافرجام 15 جولای در ترکیه، برای رایزنی با مقامات این کشور وارد آنکارا شد.

بر این اساس، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس قرار است در این سفر با رجب طیب اردوغان رییس جمهور و بنعلی ایلدریم نخست وزیر ترکیه دیدار و درباره روابط فیمابین و موضوع سوریه با آن ها به گفت و گو بنشیند.

این در حالیست که پیشتر اعتراض به حضور و زندگی آزادانه میلیون ها تبعه ترکیه در انگلیس در جریان تبیلغات خروج لندن از اتحادیه اروپا موسوم به (برگزیت) بر نگرانی ها در روابط طرفین افزوده بود.

لازم به ذکر است، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس که در ماه می سال جاری میلادی به دلیل سرودن شعری توهین آمیزی درباره رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه یک جایزه ادبی در انگلیس دریافت کرده بود، قرار است در طول این سفر از پارلمان ترکیه که در جریان کودتا مورد بمباران قرار گرفته بود نیز بازدید کند.

گفتنی است، دیدار وزیر خارجه انگلیس با گروهی از معارضان سوری در ترکیه از دیگر برنامه های بوریس جانسون در این سفر اعلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه انگلیس وارد ترکیه شد

وزیر خارجه انگلیس وارد ترکیه شد