مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1395 ساعت 13:452016-09-26اقتصادي

سوء استفاده 15 میلیارد تومانی از کارت بازرگانی اجاره ای + سند


بر اساس اسناد بدست آمده، فقط در یک فقره سوء استفاده از کارت بازرگانی موسوم به "یکبار مصرف" میلیاردها تومان بدهی به گمرک ایجاد شده است که با ابطال شدن کارت بازرگانی سرنوشت این بدهی انباشته شده مشخص نیست.

- با پیگیریهای که خبرنگار تسنیم انجام می دهد مشخص می شود مسئولیت بررسی یکبار مصرف بودن کارتهای بازرگانی بر عهده گمرک ایران نیست.

بر اساس اطلاعاتی که مقام مرتبط با این پرونده در اختیار ما قرار داده است در سامانه جامع گمرکی تنها کارت بازرگانی فرد یا شرکت مورد بررسی قرار میگیرد و از آنجا که در این کارتها هیچ مشخصه مبنی بر مسئولیت محدود بودن شرکتها وجود ندارد عملا نمی توان مطالبه ای در این خصوص از مامورین مربوطه داشت.

این کارشناس امور گمرکی تاکید میکند تنها اقدامی که در حال حاضر میتوان انجام داد این است که وضعیت به سازمان امور مالیاتی گزارش شود.

به نظر می رسد کارتهای بازرگانی به شدت مورد سوء استفاده قرار می گیرد و در مواردی مشاهده شده است که عملا آدرس و تلفنی که به عنوان محل رجوع برای این شرکتها ثبت شده است وجود خارجی ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، سید کامل تقوی نژاد رییس سازمان امور مالیاتی گفته بود: از ابتدای سال 95 تا تیرماه 4500 میلیارد تومان از کل معوقات وصول شده است و 8هزار میلیارد تومان از این بدهی ها مربوط به کارت بازرگانی ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوء استفاده 15 میلیارد تومانی از کارت بازرگانی اجاره ای + سند

سوء استفاده 15 میلیارد تومانی از کارت بازرگانی اجاره ای + سند