مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1395 ساعت 12:052016-09-26سياسي

مباهله افتخار مکتب شیعه


بیست و چهارم ذی الحجه روز مباهله نام گرفته است، سندی از افتخارات شیعه که همواره در طول تاریخ در کنار رسول خدا باقی مانده است و نفس پیامبر خدا را مقتدی قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما"، مباهله نشان می دهد که وجود رسول خدا در میان امتش به وسیله اهل بیتش استمرار دارد و هر کس که مدعی دین محمد مصطفی صلی الله و علیه و آله است نباید از خاندان او جدا شود.

مباهله صحنه رویاروی علمی توحید اسلامی و تثلیث مسیحیت است، از این رو قرآن کریم با مخالفین خود از روشی عقلی بهره می گیرد و خطاب به ایشان می فرماید: "قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین" به ایشان بگو برهان خویش را بیاورند اگر راستگو هستند.

در جریان مباهله نیز خداوند با ارائه برهان، باطل بودن تثلیث را تبیین فرمود اما به خاطر لجاجت مسیحیان کار به مباهله رسید، به این نحو که در صورت مباهله خداوند عذاب خویش را بر شخص عنود و لجوج فرو خواهد آورد.

رسول خدا محمد مصطفی (ص) طی نامه ای به مسیحیان منطقه نجران از ایشان می خواهد اسلام را قبول کنند و اعتقاد به خدای یکتا داشته باشند و به رسالت و نبوت ایشان معترف شوند، چنانچه از قبول اسلام سر باز زنند باید با حاکمیت اسلام عهد نامه امضاء و جزیه (مالیات ) پرداخت کنند و در صورتیکه گزینه دوم را هم کنار زنند باید آماده جنگ شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مباهله افتخار مکتب شیعه

مباهله افتخار مکتب شیعه