مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 مهر 1395 ساعت 01:412016-09-25اجتماعي

معاون میراث فرهنگی اردبیل خبر داد آغاز تعیین حریم تپه قلعه بوینی روستای حسن باروق


سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از آغاز عملیات تعیین عرصه و حریم تپه قلعه بوینی واقع در روستای حسن باروق این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، منصور عالیقدری شامگاه یکشنبه در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: درحال حاضر تعیین عرصه و حریم تپه قلعه بوینی واقع در روستای حسن باروق از توابع شهرستان اردبیل با هدف حفاظت و جلوگیری از تخریب در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تپه تاریخی قلعه بوینی در دامنه شرقی ارتفاعات سبلان، داخل روستای حسن باروق به فاصله پنج کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است، افزود: این تپه تاریخی در پانزدهم دی ماه 1387 به شماره 24304 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، تپه تاریخی قلعه بوینی را یکی از مهمترین تپه های شهرستان اردبیل عنوان کرد و گفت: قدمت این محوطه متعلق به عصر مفرغ جدید و آهن یک است و استقرار در درون این محوطه تا دوره هخامنشی و پارتی تداوم داشته است.

عالیقدری بیان کرد: عملیات تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه فوق به سرپرستی فریبرز طهماسبی به منظور مشخص کردن محدوده و گستردگی آثار تاریخی از چهاردهم شهریور ماه سال جاری آغاز شده و پیش بینی می شود تا چهاردهم مهر ماه ادامه یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون میراث فرهنگی اردبیل خبر داد آغاز تعیین حریم تپه قلعه بوینی روستای حسن باروق

معاون میراث فرهنگی اردبیل خبر داد آغاز تعیین حریم تپه قلعه بوینی روستای حسن باروق