مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1395 ساعت 08:252016-09-25اقتصادي

خودکفایی کشور در تولید بذر گندم


مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم از خودکفایی تولید انواع بذر این محصول راهبردی در کشور خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" ؛ اسماعیل اسفندیاری پور افزود: در حال حاضر بذر مورد نیاز تمامی مزارع گندم در موسسات تحقیقاتی کشور تامین و از طریق شرکت های بخش خصوصی تولید می شود و ایران هیچ گونه وابستگی در خصوص بذر گندم به خارج از کشور ندارد.

وی اظهار داشت : بذر یکی از نهاده های بسیار مهمی است که نقش برجسته و تعیین کننده ای در افزایش محصول در واحد سطح را به عهده دارد و درصورت رعایت اصول ناظر بر تولید بذر می تواند افزایش محصولی تا میزان صددرصد را نتیجه بخشد.

مجری طرح گندم با بیان اینکه داشتن بذر مناسب از مهم ترین مولفه های تولید کشاورزی است ، گفت : بذر مناسب و مرغوب ضمن افزایش راندمان تولید محصول نقش مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد.

وی با بیان اینکه تامین نیاز غذایی در توسعه و پیشرفت کشور ها بسیار نقش آفرین است ، افزود : غلات نخستین اولویت غذای مردم در سراسر دنیاست و گندم نخستین و بیشترین سطح کشت در دنیا را برای تامین غذای انسان در بر دارد.

اسفندیاری پور در ادامه به موضوع انتقال یافته های جدید تحقیقاتی به مزارع اشاره کرد و گفت : کشاورزی سنتی امروزه توجیه اقتصادی ندارد و باید همه کشاورزان به توسعه علمی و دانش های جدید ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی کشور در تولید بذر گندم

خودکفایی کشور در تولید بذر گندم