مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1395 ساعت 10:252016-09-19اقتصادي

داخلی سازی پره های بلند توربین های بخار با یک چهارم قیمت نمونه خارجی


غلامرضا چرخاب زاده معاون نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز در این خصوص به تسنیم گفت: پره های توربین در واقع در دو بخش فشار قوی و فشار ضعیف مطرح هستند.

پره های فشار قوی پره های کوتاهی هستند که تکنولوژی آن از گذشته در داخل کشور بوده اما پره های بلند مخصوصا پره های LP و IP پره هایی هستند که تکنولوژی آنها را در دست نداشته ایم؛ علاوه بر این ریسک پذیری ساخت این نوع پره ها نیز در داخل کشور انجام نپذیرفته بود.

وی افزود: پره های بلند توربین های بخار نیروگاه رامین اهواز ساخت شرکت Power Machine کشور روسیه هستند و چند پره نیز در سالهای گذشته به منظور شکستن انحصار این شرکت روسی از شرکت Stork کشور هلند وارد شد؛ اما در داخل کشور هیچ تجربه ای در خصوص طراحی و ساخت این نوع پره ها نداشتیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم ها شرایطی ایجاد شد که امکان بازکردن اعتبارات اسنادی وجود نداشت و هزینه های ارسال پول بسیار زیاد شده بود؛ همچنین علاوه بر صرف هزینه فراوان، کالا بسیار دیر به دست ما می رسید، به طوری که در مواردی شرکت های طرف قرارداد با بدقولی به جای تحویل 6 ماهه پره های بلند توربین بخاری، 10 ماه و یک مورد هم 2 سال تأخیر در تحویل این کالا داشتند که موجب شد واحدی که نیازمند این تجهیز بود به مدت طولانی از مدار خارج بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داخلی سازی پره های بلند توربین های بخار با یک چهارم قیمت نمونه خارجی

داخلی سازی پره های بلند توربین های بخار با یک چهارم قیمت نمونه خارجی