مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1395 ساعت 18:552016-08-31سياسي

بحرانی شدن حمله ملخ ها به تالاب هامون


رییس سازمان حفظ نباتات کشور از بحرانی شدن حمله ملخ آسیایی به تالاب هامون خبر داد و گفت: کنترل این آفت به همکاری دستگاه های استانی و مدیریت بحران نیاز دارد.

محمد علی باغستانی میبدی امروز در گفت و گو با ایرنا درباره حمله ملخ آسیایی به تالاب هامون افزود: شنبه این هفته در نخستین گزارش از مرکز خدمات قر قری استان سیستان و بلوچستان اعلام شد حجم گسترده ای از ملخ آسیایی از افغانستان به ایران وارد شده است.

به گفته وی، تاکنون با ورود چنین ملخی به کشور روبرو نشده بودیم.

وی افزود: این نوع ملخ به دلیل خشکسالی های پی در پی افغانستان و وضعیت پوشش گیاهی مناسب در هامون برای نخستین بار به ایران وارد شده است.

این مسئول گفت: کارشناسان یکشنبه در برآوردهای اولیه خود اعلام کردند 800 تا یک هزار هکتار از منطقه به این آفت آلوده شده است.

وی ادامه داد: با اعزام کارشناسان مبارزه با آفت ملخ به شهرستان هامون، روشن شد بیش از چهار هزار تا پنج هزار هکتار از زمین های منطقه به این آفت آلوده شده است؛ به طوری که 15 تا 20 ملخ در هر مترمربع به چشم می خورد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد کنترل آفت ملخ آسیایی به اختصاص اعتبار و همکاری های فرمانداری و مرکز مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان نیازمند است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحرانی شدن حمله ملخ ها به تالاب هامون

بحرانی شدن حمله ملخ ها به تالاب هامون