مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1395 ساعت 15:402016-08-31پزشكي

توسعه طرح غربالگری شنوایی نوزادان در سراسر کشور


مدیر برنامه سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش حدود 60 درصد درکشور توسط سازمان بهزیستی در حال اجراست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت و درمان دکتر سعید محمودیان افزود: در کارگاه آموزشی کشوری غربالگری کم کاری تیرویید نوزادان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، به بررسی وضعیت موجود برنامه غربالگری شنوایی نوزادان ایران پرداخته شد و کارشناسان در قالب سه گروه کاری در مورد اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان هم زمان با طرح هیپوتیروییدی نوزادان در مراکز و پایگاه های بهداشتی کشور نظرات خود را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه هدف از این کارگاه استفاده از نظرات کارشناسان محیطی بعنوان طرح موفق در نظام سلامت است ادامه داد: درحال حاضر غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش حدود 60 درصد درکشور توسط سازمان بهزیستی در حال اجراست و در نظراست با تفاهم نامه به امضاء رسیده میان سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پوشش برنامه و نظام مراقبت و پایش ها در سراسرکشور ارتقاء یابد.

محمودیان افزود: در این راستا دستورالعمل کشوری برنامه غربالگری شنوایی نوزادان کشور با همکاری دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت و معاونت امور فرهنگی و دف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه طرح غربالگری شنوایی نوزادان در سراسر کشور

توسعه طرح غربالگری شنوایی نوزادان در سراسر کشور