مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1395 ساعت 22:402016-08-30بين الملل

روسیه مشتری اجرای طرح 100 میلیارد دلاری برق اتمی عربستان


" شرکت روس اتم ابراز علاقه کرده است تا در طرح های بلندپروازانه هسته ای100 میلیار دلاری عربستان سعودی که هدف آن تولید انرژی برق اعلام شده، مشارکت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، یوری اوشاکوف دستیار رییس جمهوری روسیه در امور بین المللی با اعلام این خبر اظهار کرد که روس اتم می تواند در زمینه ساخت واحدهای تولید برق هسته ای در عربستان همکاری کند.

پایگاه روزنامه ایزوستیا روز سه شنبه به نقل از این مقام روسی نوشت: شرکت های روسیه از پیشرفته ترین فناوری ها برخوردارند و سال 2015 نیز قراردادی بین روس اتم و پارک فناوری عربستان امضا شده، ولی در این توافق مشارکت طرف های روسی در اجرای طرح های 100 میلیار دلاری اتمی پیش بینی نشده است.

مقام روسی همچنین با اعلام اینکه دو کشور همکاری های سرمایه گذاری های را آغاز کرده اند، از برنامه دیدار ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه با محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی خبر داد ولی زمان آن را اعلام نکرد.

با توجه به اینکه ریاض متحد سیاسی-نظامی و نفتی واشنگتن و غرب بشمار می رود، روسیه برای تصاحب قراردادهای ساخت نیروگاه اتمی و همچنین مشارکت گسترده در طرح های نفت و گاز این کشور با دشواری هایی و احتمالا ممانعت آمریکا مواجه خواهد شد، زیرا ریاض معمولا در این زمینه دنباله رو راهبردهای واشنگتن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه مشتری اجرای طرح 100 میلیارد دلاری برق اتمی عربستان

روسیه مشتری اجرای طرح 100 میلیارد دلاری برق اتمی عربستان