مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 شهریور 1395 ساعت 21:362016-08-30بين الملل

سفر معاون کمیسیون اروپا به اوکراین


ماروس سفکوویچ معاون رییس کمیسیون اروپا روز سه شنبه گفت که برای گفت وگو درباره اصلاحات بخش انرژی، بسترسازی برای مذاکرات دوجانبه با اوکراین و روسیه و به امید جلوگیری از اختلال در عرضه گاز به اروپا روز جمعه به کی یف سفر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو"، خبرگزاری رویترز، سفکوویچ به خبرنگاران گفت، با وجود شرایط سخت، به ویژه در شرق اوکراین، مسیر انتقال انرژی از طریق اوکراین فعال است و به خوبی کار می کند.

عملیاتی شدن کامل این مسیر در زمستان امسال، اولویت ماست.

وی خاطر نشان کرد که روز جمعه پیش رو در کی یف درباره این مساله با مقام های اوکراین، از جمله نخست وزیر و وزیر انرژی، گفت وگو می کند.

به گفته سفکوویچ، مقام های اوکراینی طرفدار برگزاری مذاکرات دوجانبه هستند اما، روسیه تاکنون به نامه ای که در آن کلیات یک پیشنهاد مطرح شده بود، پاسخ نداد.

معاون کمیسیون اروپا افزود، اطمینان های سیاسی و حقوقی، تعیین قیمت، کمک مالی به خزانه خالی اوکراین و نقاط تحویل، از عناصر مهم مذاکرات سه جانبه (اوکراین، روسیه و اتحادیه اروپا) است.

اتحادیه اروپا برای تامین یک سوم گاز مورد نیاز خود به روسیه وابسته است که نیمی از این گاز از طریق اوکراین به اروپا می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر معاون کمیسیون اروپا به اوکراین

سفر معاون کمیسیون اروپا به اوکراین