مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 شهریور 1395 ساعت 23:562016-08-29اقتصادي

داریوش پاک بین تفسیر جناحی اصل 44؛ مانع بزرگ خصوصی سازی


با توجه به تبعات ناشی از عدم پایبندی کشورهای 1+5 به تعهداتشان در قبال برجام، امیدی به رفع نگرانی های موجود در حوزه خصوصی سازی شرکت ها نیست.

- بحث تعویق واگذاری منابع درآمدی دولت منطبق بر اصل44 قانون اساسی، علی الخصوص در دولت جدید مدت ها است که ابهامات بسیاری را میان فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

طی ماه های اخیر سازمان خصوصی سازی لیست کاملی را از شرکت های مشمول واگذاری در سال 94 ارائه کرد که فهرست 32 مورد خصوصی سازی شرکت های ذیل اصل 44 باید تا پایان سال جاری برابر فهرست اعلامی قطعی شود.

این واگذاری ها شامل صنایع مختلفی ازجمله پتروشیمی، پالایش نفت، کشاورزی، فلزات اساسی، ماشین سازی، حمل و نقل، برق، نساجی، ساختمان، جهانگردی و تجهیزات است و میزان واگذاری این شرکت ها از 10 درصد تا 100 درصد سهام آن ها را شامل می شود که جایگاه های سوخت تحت مالکیت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از دیگر موارد مشمول واگذاری است.

در این میان، بیشترین میزان واگذاری ها مربوط به صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی و کشاورزی است که دو مورد نخست، پیش ازاین نیز در بازار سهام نقش پررنگی داشتند.

هرچند سازمان خصوصی سازی بارها بر واقعی بودن خصوصی سازی ها در دولت جدید تأکید کرده است؛ اما در سال جاری، بحث رکود عمیق در بازار سهام به عنوان یکی از دلایل تعویق واگذاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داریوش پاک بین تفسیر جناحی اصل 44؛ مانع بزرگ خصوصی سازی

داریوش پاک بین تفسیر جناحی اصل 44؛ مانع بزرگ خصوصی سازی