مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1395 ساعت 10:052016-08-28سياسي

ابطال انتخابات مجلس به سیاق گذشته صورت خواهد گرفت


نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزییات استفساریه قانون انتخابات مجلس با تعیین سازوکار جدید برای ابطال انتخابات مخالفت کردند.

- در ابتدای جلسه حسین مقصودی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در تشریح گزارش این کمیسیون درباره طرح مذکور گفت: کلیات استفساریه و بند یک آن در جلسه هفته گذشته صحن علنی به تصویب رسید و بند 2 آن برای رفع ابهام به کمیسیون شوراها ارجاع شد.

حاجی دلیگانی: تخلف یک نامزد نباید باعث ابطال آرای کل حوزه انتخابیه شودحسینعلی حاجی دلیگانی در ادامه جلسه در مخالفت با این استفساریه گفت: بند 2 استفساریه بر خلاف اصل 110 قانون اساسی است چرا که صرفا برای نتیجه خاصی است که در اواخر سال 94 حاصل شد که آن مورد از سوی رییس مجلس به شورای حل اختلاف رفت و باز هم رد شد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، این بند را مخالف اصول 98 و 99 قانون اساسی نیز دانست و بیان کرد: در اینجا تفسیر با شورای نگهبان است و نامزدی که تخلف می کند نباید باعث ابطال آرای تمام منتخبان شود و صرفا باید آرای شخص باطل شود لذا در این بند قانونگذاری جدیدی صورت گرفته است.

مطهری: پاسخ مثبت به استفساریه به معنی قانونگذاری جدید نیستعلی مطهری نیز در ادامه بررسی این استفساریه در موافقت با آن گفت: شورای نگهبان با استناد به ماده 73 قانون انتخابا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابطال انتخابات مجلس به سیاق گذشته صورت خواهد گرفت

ابطال انتخابات مجلس به سیاق گذشته صورت خواهد گرفت