مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1395 ساعت 13:102016-08-27اقتصادي

توقف عملیات عمرانی در محدوده تخت جمشید


هر گونه عملیات عمرانی در محدوده کارخانه آرد نقش رستم واقع در محدوده حریم درجه 2میراث جهانی تخت جمشید تا انجام پژوهش های باستان شناسی و سیر مراحل قانونی؛ - تخلفات صورت گرفته متوقف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، افشین یزدانی عضو کمیته فنی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید گفت: کارخانه آرد نقش رستم در محدوده حریم درجه 2 محوطه میراث جهانی تخت جمشید، نقش رستم و شهر استخر قرار گرفته است.

وی افزود: به دلیل حجم بالای تولید گندم در دشت مرودشت و نیاز به ذخیره سازی به شیوه بهداشتی و نوین در کارخانه آرد نقش رستم، ساخت سیلوهای بتنی ذخیره سازی در محوطه کارخانه به ضرورت بدل شده است.

یزدانی گفت: کارخانه آرد نقش رستم به دلیل قرار گرفتن در محدوده حریم درجه 2 تخت جمشید و نقش رستم و براساس ضوابط و مقررات مصوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که ساخت پروژه های عمرانی دارای محدودیت هایی برای حفاری در زمین و بلند مرتبه سازی است بنابراین هرگونه طرح توسعه در این محدوده در چارچوب طرح های کلان مدیریتی و طرح های هادی و آن هم به شرط نبود آلایندگی زیست محیطی و بیشینه ارتفاع 8 و نیم متر از سطح زمین امکان پذیر و مجاز است.

این باستان شناس افزود: بر همین اساس محدوده طرح عمرانی این کارخانه پیش از هر چیز باید برای بررسی آثار زیر سطحی مورد بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف عملیات عمرانی در محدوده تخت جمشید

توقف عملیات عمرانی در محدوده تخت جمشید