مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 شهریور 1395 ساعت 09:462016-08-27بين الملل

عملیات نظامی روسیه از نوژه و تغییر جغرافیای سیاسی نفت


یک برداشت راهبردی در بطن این تحول نهفته است و آن اینکه اگر امریکا در مرحله اجرای برجام بیش از این کارشکنی کند، دست ایران بسته نیست و ممکن است تغییرات استراتژیک به مرزی برسد که دیگر قابل برگشت نباشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، آشکار شدن پرواز جنگنده های استراتژیک روسیه از پایگاه نوژه برای بمباران ترویست های داعش در مناطق دیرالزور و الرقه توسط روسیه، همچون بمب خبری در رسانه های مطرح جهانی انعکاس یافت واغلب تحلیل گران سیاسی خصوصا ایرانی، تحلیل های متفاوتی از تحول مذکور را رسانه ای کردند.

علت اینکه صاحبنظران درباره این واقعه تحلیل هایی تا این حد متفاوت (از سوخت گیری درطول پروازگرفته تا تقسیم تاریخ انقلاب اسلامی ایران بر اساس این تحول) ارائه کرده اند، فقدان معیارهای لازم برای اندازه گیری اثر این دست تحولات است.

از آنجا که منطقه نفتی غرب آسیا در حقیقت به عنوان هارتلند( Heart Land ) و مرکز ثقل نظام سیاسی جهان تلقی می گردد ، تحولاتی از این دست با در نظر گرفتن تاثیر متقابل آن بر بازارهای جهانی نفت قابل بررسی دقیق تر است.

پرواز جنگنده های فوق مدرن روس از پایگاه نوژه و تاثیر آن بر مناسبات منطقه ای و بین المللی در سطوح مختلفی قابل ارزیابی است، که با استفاده از کنش و واکنش های بازار نفت می توان به سطح تاثیر این اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات نظامی روسیه از نوژه و تغییر جغرافیای سیاسی نفت

عملیات نظامی روسیه از نوژه و تغییر جغرافیای سیاسی نفت