مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 شهریور 1395 ساعت 22:012016-08-26سياسي

رییس سازمان میراث فرهنگی: ایران 21 اثر ثبت جهانی دارد


رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران 21 اثر ثبت جهانی دارد که 5 اثر در دولت یازدهم به ثبت جهانی رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از کرمان، مسعود سلطانی فر جمعه شب در آیین جشن نصب لوح ثبت جهانی کویر لوت و قنات ها اظهار داشت: اتفاقات بزرگی در سال های اخیر در کشور ما و استان کرمان روی داده است.

وی بیان داشت: مردم بدانند در طی 40 سال قبل از دولت یازدهم فقط 16 اثر ثبت جهانی شد، اما در سه سال گذشته توانستیم، پنج اثر و پرونده بزرگ را در یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت کنیم که سه اثر متعلق به استان کرمان و استان های مجاور است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ابراز داشت: در فرآیند بررسی های کارشناسی پرونده های کویر لوت و قنوات با موانع و پیچیدگی مواجه شدیم و احتمال ثبت قنات ها را ضعیف می دانستیم، اما در نهایت این آثار به ثبت جهانی رسید.

سلطانی فر تصریح کرد: آثار ثبت جهانی در ده ها هزار سایت گردشگری دنیا درج می شود و گردشگران ابتدا از این بناها بازدید می کنند.

وی ابراز کرد: 16 هزار گردشگر خارجی در سال جاری وارد استان کرمان شده اند و ظرفیت پذیرایی استان کرمان به دلیل وجود جاذبه های تاریخی و گردشگری بیش از این تعداد گردشگر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان میراث فرهنگی: ایران 21 اثر ثبت جهانی دارد

رییس سازمان میراث فرهنگی: ایران 21 اثر ثبت جهانی دارد