مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 شهریور 1395 ساعت 10:062016-08-26فرهنگي

برگزیده جشنواره فرش برتر: تکراری شدن نقشه ها یکی از مشکلات اصلی صنعت فرش است


اکنون نقشه فرش ها به سوی تکرار رفته اند و این یکی از مشکلات کنونی صنعت فرش است.

- سهیل بیگدلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به جشنواره فرش برتر اظهار کرد: این جشنواره در بخش های گوناگونی برگزار شد که من در بخش فرش های کلاسیک شهری باف بالای 77 گره در 10 سانتی متر به عنوان نفر اول برگزیده شدم و تندیس و لوح زرین جشنواره به من رسید، در سال 93 هم من در چهارمین جشنواره فرش برتر برگزیده شده بودم و جشنواره امسال نسبت به جشنواره سال 93 افت کرده است.

برگزیده جشنواره فرش برتر ادامه داد: داوران این جشنواره به مواردی همچون اصالت فرش، بافت فرش، نوآوری در نقشه فرش و کیفیت خود فرش توجه داشتند، بسیاری از کارهایی که در جشنواره شرکت داشتند، به علت کپی بودن نقشه از سوی داوران رد شد.

وی افزود: در سال 93 یک قالیچه را به جشنواره فرش برتر ارائه دادم، اما امسال یک فرش 6 متری پشمی را با طرح دیگری به جشنواره فرش برتر بردم، این فرش یک نقشه تلفیقی داشت و من نقشه های ترنجی، خشتی و شاه عباشی را در قالب ضریح در فرش خودم درست کردم و آن را به جشنواره فرش برتر که مهم ترین جشنواره صنعت فرش است، ارائه دادم.

برگزیده جشنواره فرش برتر ادامه داد: تولیدکنندگان فرش هر ساله در روزهای 30 و 31 مردادماه فرش های خود را به جشنواره فرش برتر می برند، داوران در پایان رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزیده جشنواره فرش برتر: تکراری شدن نقشه ها یکی از مشکلات اصلی صنعت فرش است

برگزیده جشنواره فرش برتر: تکراری شدن نقشه ها یکی از مشکلات اصلی صنعت فرش است