مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1395 ساعت 23:552016-08-25اقتصادي

وزیر اقتصاد: رتبه کسب و کار در ایران 152 و آزادی اقتصادی 182 است


" وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ریشه مشکلات ما در دولتی بودن و نفتی بودن است که باید رفع شود، گفت: رتبه 152 کسب و کار و رتبه شاخص آزادی اقتصادی 182 در شان این مملکت نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، علی طیب نیا امشب در دیدار با فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز اظهار داشت: زمانی بود در خصوص مسائل اساسی با فعالان بخش خصوصی مناقشه داشتیم ولی امروز دیدگاه هایی که ما داریم توسط بخش خصوصی اعلام می شود که این جای خوشحالی دارد.

وی افزود: در 40 سال گذشته تجربه ناموفقی در اقتصاد داشتیم؛ نرخ رشد اقتصادی رقم بسیار نازل 3.

1 درصد و برابر با رشد جمعیت بوده است؛ در دوره ای که برخی از کشورها رشدهای بالای 10 درصدی داشته اند؛ در تمام این 30 سال گذشته با کسادی مواجه بودیم.

طیب نیا خاطرنشان کرد: قبل از افزایش درآمدهای نفتی رشد اقتصادی بالایی داشتیم و اگر دورتر رویم در دهه 40 رشد اقتصادی 18 تا 20 درصدی داشتیم.

این مسئول متذکر شد: مشکلات وقتی حاد شد که درآمدهای نفتی افزایش یافت و دولت وقت با وجود دیدگاه های کارشناسی تصمیم گرفتند این درآمدها را سر سفره آورند و این موجب شد نعمت نفت تبدیل به نقمت و نکبت منابع شود چرا که به درستی مورد استفاده قرار نگرفت و موجبات سرکوب بخش خصوصی و بزرگی دولت، سرکوب صادرات، منفی بودن نقش بهره وری در رشد اقتصادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر اقتصاد: رتبه کسب و کار در ایران 152 و آزادی اقتصادی 182 است

وزیر اقتصاد: رتبه کسب و کار در ایران 152 و آزادی اقتصادی 182 است