مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1395 ساعت 17:102016-08-25پزشكي

پیوستن ایران به جمع چهار کشور تولید کننده رادیو دارو در جهان


برای نخستین بار در کشور، دو رادیو داروی مبتنی بر گالیوم در بیمارستان رضوی تولید شد.

- پیوستن ایران به جمع چهار کشور تولید کننده رادیو دارو در جهان " برای نخستین بار در کشور، دو رادیو داروی مبتنی بر گالیوم در بیمارستان رضوی تولید شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خراسان رضوی خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل بیمارستان رضوی در مراسم رونمایی دو رادیو داروی جدید در بیمارستان رضوی گفت: رادیو داروهای مبتنی بر گالیوم(GA) عمدتا برای تشخیص و مرحله بندی بیماران مبتلا به سرطان های پروستات و سرطان های نورواندوکرین که عمدتا سرطان های گوارشی هستند؛کاربرد دارند.

دکتر قاسم سلطانی افزود: این رادیو داروها با نام GA-DOTA 68 و GA-PSMA 68 با حمایت های آستان قدس رضوی، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت تولید شد و به بهره برداری کلینیکال رسید.

او گفت: تحقیقات برای تولید این رادیو داروها از سال 86 آغاز شده است و برای ساخت آن، بیش از پنج میلیون یورو هزینه شده است.

مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت: با تولید این رادیو داروها در بیمارستان رضوی، ایران به جمع چهار کشور تولید کننده رادیو دارو پیوست.

دکتر سلطانی افزود: بخش پزشکی هسته ای بیمارستان رضوی در آینده ای نزدیک با مساعدت سازمان انرژی اتمی، نوعِ درمانی رادیوداروهای مبتنی بر پایه لوتسیوم را نیز تولید خواهد کرد که امکان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوستن ایران به جمع چهار کشور تولید کننده رادیو دارو در جهان

پیوستن ایران به جمع چهار کشور تولید کننده رادیو دارو در جهان