مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1395 ساعت 14:362016-08-25دانش

پرچم زبان فارسی در ترکیه مولاناست


زبان فارسی پرچمی در ترکیه دارد که همان مولاناست.

هرکس سراغ مولانا را می گیرد، در واقع سراغ زبان فارسی را گرفته و به برکت مولانا، - مثنوی و دیوان شمس، زبان فارسی در سراسر قلمرو عثمانی حضور و نفوذ داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مراسم اختتامیه دوره دانش افزایی برترین های المپیاد زبان فارسی دانشگاه های ترکیه با حضور حداد عادل رییس بنیاد سعدی، میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین طه هاشمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدمحمدرضا دربندی، معاون بین الملل بنیاد سعدی، سیدباقر سخایی، دبیر و معاون اداری و مالی بنیاد سعدی، فارسی آموزان حاضر در دوره و جمعی از مدرسان، ظهر امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

رییس بنیاد سعدی ضمن خوشامدگویی به دانشجویان ترکیه گفت: بسیار خوشحالم که شاهد برگزاری موفق این دوره با برگزیدگان کشور دوست و برادر ترکیه هستم.

وی به روابط ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: ایران و ترکیه دو کشور بزرگ جهان اسلام در منطقه هستند که خوشبختانه روابط بسیار خوبی با هم دارند.

مرزهای این دو کشور قرن ها مرزهای امنیت بوده است.

حداد عادل با بیان اینکه امروز روابط بین دو کشور در بهترین سطح است و زبان فارسی در ترکیه و زبان ترکی در ایران مورد توجه قرار دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرچم زبان فارسی در ترکیه مولاناست

پرچم زبان فارسی در ترکیه مولاناست