مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1395 ساعت 16:262016-08-23اجتماعي

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان: مدارس با خلاقیت دانش آموزان برخورد مناسبی ندارد


متأسفانه در مدارس با خلاقیت ها برخورد مناسبی نمی شود و بستر بروز، شکوفایی و توسعه خلاقیت وجود ندارد و آموزش و پرورش، - ناخودآگاه جلوی این خلاقیت ها را می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل از" از اصفهان، محمدحسن قائدیها بعد از ظهر امروز در اختتامیه دوازدهمین جشنواره کشوری الگوهای برتر تدریس درس زیست شناسی، اظهار کرد: هنگامی که معلم در جایگاه تدریس قرار می گیرد نخستین کاری که باید انجام دهد این است که بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند؛ اگر معلمی نتواند چنین کاری کند، قطعاً در تدریس ضعف دارد.

وی با اشاره به انتقال بخشی از خلاقیت به کودکان از طریق وراثت، افزود: کودکان از دو سالگی به بعد شروع به بروز این خلاقیت می کنند؛ بزرگ تر که می شوند به کمک همین خلاقیت، خیال بافی می کنند و داستان سرایی می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: سن 10 سالگی اوج بروز خلاقیت کودکان است، اما متأسفانه در مدارس در این سن با این خلاقیت ها برخورد مناسبی نمی شود و بستر بروز، شکوفایی و توسعه خلاقیت وجود ندارد و آموزش و پرورش ناخودآگاه جلوی این خلاقیت ها را می گیرد.

قائدیها بیان داشت: قطعاً بخشی از این ضعف به خلاقیت نداشتن معلمان برمی گردد، معلم باید بتواند در ارائه درس از خود خلاقیت نشان دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان: مدارس با خلاقیت دانش آموزان برخورد مناسبی ندارد

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان: مدارس با خلاقیت دانش آموزان برخورد مناسبی ندارد