مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1395 ساعت 10:402016-07-31اقتصادي

معاون وزیر صنعت نگران تعطیلات پنج شنبه و جمعه


معاون وزیر صنعت از ارائه پیشنهاد طرح تغییر تعطیلات آخرهفته به منظور افزایش تعاملات تجاری ایران با دنیا خبرداد و گفت: تجارت محروم از 4روز کاری است و در 3روز دیگر هم اختلاف افق وجود دارد.

- ولی الله افخمی راد گفت: به دلیل اینکه تعطیلات آخر هفته در ایران را روزهای پنجشنبه و جمعه تشکیل می دهند و سایر کشورهای دنیا نیز شنبه و یکشنبه را تعطیل هستند، عملا در امر تجارت خارجی، 4 روز در هفته را بدون داشتن کوچکترین فرصتی برای کار با دنیا سپری می کنیم که بر این اساس ضرر و زیانی که متوجه صادرکنندگان و تجار کشور است، آمارهای تجارت خارجی را نیز دچار مشکل می کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حتی در سه روز باقیمانده از هفته نیز که به صورت کامل، فرصت کار کردن با اروپایی ها وجود دارد، به دلیل اختلاف افق، برخی ساعات را از دست می دهیم و نمی توانیم با خارجی ها تماسی داشته باشیم، بنابراین در طرحی که وزارت صنعت، معدن و تجارت به دولت ارایه کرده است، درخواست کردیم تا تغییر تعطیلات صورت گیرد و به تجارت خارجی کشور کمک کند.

وی تصریح کرد: در ماه های گذشته از سال جاری، صنعت و معدن با رشد بسیار مناسبی برخوردار بوده؛ به نحوی که در سه ماهه امسال، بخش صنعت 12 درصد رشد و بخش معدن بالغ بر 40 درصد رشد داشته است؛ البته اینکه آمارهای تجارت خارجی ایران به طور کلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر صنعت نگران تعطیلات پنج شنبه و جمعه

معاون وزیر صنعت نگران تعطیلات پنج شنبه و جمعه