مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1395 ساعت 03:262016-07-31سياسي

یادداشت/ ابراهیم رزاقی الزامات اجرای اصل 44


در اصل 44 قانون اساسی، نقشه راه نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی بر اساس یک برنامه ریزی صحیح، طراحی شده و توسعه در سایه مشارکت همگانی و سه بخش ذکرشده، - تعریف می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی " ابراهیم رزاقی در روزنامه حمایت نوشت: هفته گذشته، رییس جمهور محترم در جلسه هیئت دولت، پیگیری جدی اصل 44 قانون اساسی که به تعبیر مقام معظم رهبری می بایست به انقلاب اقتصادی در کشور منجر شود را خواستار شد.

بر اساس این اصل، نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه ریزی منظم و صحیح استوار است.

اجرای این اصل را می توان و باید یکی از شاهراه های اصلی به سمت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست، بنابراین، لازم است پیش از همه به ماهیت اقتصاد در نظام اسلامی و جهت گیری آن اشاره کرد، آنگاه به راهکارهایی برای اجرای مؤثر این اصل پرداخت: 1- آنچه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به آن تصریح دارد، وسیله بودن اقتصاد است و نه هدف بودن آن.

به عبارت دیگر، در تحکیم بخشی پایه های اقتصادی، اصالت با رفع نیازهای انسان در مسیر رشد، تکامل و تعالی است و در اقتصاد اسلامی برخلاف دیگر نظام ها، تکاثر ثروت و سودجویی، تقبیح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ ابراهیم رزاقی الزامات اجرای اصل 44

یادداشت/ ابراهیم رزاقی الزامات اجرای اصل 44