مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1395 ساعت 10:252016-07-29پزشكي

پالم از تمام لبنیات کشور حذف شد


رییس سازمان غذا و دارو از حذف کامل روغن پالم از تمام انواع لبنیات در کشور خبر داد و موارد مجاز استفاده از این روغن را در صنایع غذایی اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، رسول دیناروند افزود: روغن پالم به طور کلی از تمام انواع لبنیات در کشور حذف و استفاده از این روغن در لبنیات ممنوع شده است و هیچ پروانه تولید فرآورده های لبنی در کشور وجود ندارد که مجوز استفاده از روغن پالم داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت گفت: البته تخلف در هر زمانی ممکن است، رخ دهد اما مطالعات و نمونه برداری های سازمان غذا و دارو نشان می دهد که مدت ها است هیچ نمونه ای از لبنیات در کشور پیدا نشده است که حاوی روغن پالم باشد و دانشگاه های علوم پزشکی به طور مداوم این موضوع را در سراسر کشور کنترل می کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره موارد مجاز استفاده از روغن پالم توضیح داد: استفاده از روغن پالم در صنایع غذایی در چند مورد مجاز است که شامل تولید روغن های سرخ کردنی، تولید مینارین(خامه قنادی) و مارگارین(کره گیاهی) و نیز تولید برخی بستنی هاست.

دیناروند اضافه کرد: واردات روغن پالم به کشور در سه سال گذشته به شدت کم شده و از بالای 700هزار تن در سال 91 به حدود 400 هزار تن در سال 94 رسید و امسال نیز با افزایش تعرفه واردات روغن پالم انتظار داریم، باز هم میزان واردات این ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پالم از تمام لبنیات کشور حذف شد

پالم از تمام لبنیات کشور حذف شد